Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
3 800,00 zł
Szanowni Państwo,
Zapraszamy na studia podyplomowe.
Realizacja: Kraków, Rzeszów, Ziemięcice koło Gliwic.
Studia podyplomowe Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu mają charakter kwalifikacyjny – nadają kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej
i przygotowują do wykonywania zawodu nauczyciela, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. 2017, poz. 1575) oraz Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019, poz. 1450). Dla opracowania założeń kierunku kluczowe również były zapisy Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. 2015, poz. 1113).
Przebieg i organizacja studiów
Studia kwalifikacyjne, trwające 3 semestry
450 godzin zajęć oraz 180 godzin praktyk dla nauczycieli
390 godzin zajęć i 120 godzin praktyk dla pedagogów specjalnych
Zajęcia realizowane są w trybie niestacjonarnym, w piątki po południu i soboty średnio co dwa tygodnie
Cele kształcenia:
Celem studiów jest wyposażenie słuchacza w wiedzę psychologiczno-pedagogiczną oraz
w umiejętności niezbędne do pracy diagnostycznej, edukacyjnej i terapeutycznej z uczniem
z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Program kształcenia obejmuje najistotniejsze zagadnienia
z obszaru pedagogiki specjalnej m.in.: interdyscyplinarne podstawy integracji i inkluzji osób
z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, kryteria diagnostyczne i podstawy wczesnego wspomagania rozwoju, dydaktykę specjalną, podstawy wychowania, edukacji, terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, diagnozę funkcjonalną i konstruowanie programów edukacyjno-terapeutycznych czy metodykę kształcenia specjalnego, ze wskazaniem najnowszych oraz innowacyjnych rozwiązań w tym zakresie.
Adresat studiów:
Adresatem studiów są nauczyciele przedszkoli i szkół ogólnodostępnych, psycholodzy i pedagodzy szkolni, psycholodzy i pedagodzy pracujący w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, wychowawcy.
Wybrane treści realizowane w toku studiów:
- Medyczne podstawy zaburzeń ze spektrum autyzmu
- Psychologiczno-pedagogiczne podstawy wiedzy o zaburzeniach ze spektrum autyzmu
- Elementy neurologii dziecięcej
- Diagnoza psychopedagogiczna – metody i narzędzia w diagnozowaniu autyzmu
- Metody wspomagania rozwoju dziecka i terapii autyzmu
- Wczesna interwencja
- Zasady edukacji i terapii dzieci i uczniów z zaburzeniami spektrum autyzmu
- Projektowanie działań edukacyjno-terapeutycznych
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca
- Współpraca z rodziną dziecka/ucznia ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
- Edukacja włączająca ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Pedeutologia z deontologią
- Metodyka wczesnego wspomagania ucznia z zaburzeniami spektrum autyzmu
- Organizacja i specyfika kształcenia ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Metody i programy terapii indywidualnej z uczniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Zasady pracy opiekuńczo-wychowawczej z uczniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Stymulacja zmysłów i integracja sensoryczno-motoryczna
- Doradztwo edukacyjno-zawodowe i wspieranie rozwoju osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Trening umiejętności społecznych
Sylwetka absolwenta:
Absolwent nabędzie umiejętności w zakresie wyzwalania potencjału osób z autyzmem , Zespołem Aspergera i innymi całościowymi zaburzeniami rozwojowymi na każdym etapie ich życia od wczesnego wspomagania do dorosłości. Słuchacz nabędzie kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych
i terapeutycznych we wszystkich typach szkół w których przebywa dziecko autystyczne i w ramach wczesnego wspomagania rozwoju. Uczestnik studiów poszerzy swoje kompetencje zawodowe
o umiejętność dostosowania wymagań edukacyjnych do specjalnych potrzeb tych uczniów. W trakcie praktyk zapozna się z nowoczesną ofertą form terapii i wsparcia osób z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi.
Warunki ukończenia studiów podyplomowych
uczestnictwo w zajęciach programowych
zdanie egzaminów przewidzianych programem
egzamin końcowy
wniesienie wymaganych opłat
Wymagane dokumenty
Kwestionariusz osobowy
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
Kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych.
Potwierdzenie przygotowania pedagogicznego
Opłaty
Cena za całość szkolenia – 3 800,00 zł
Możliwość zapłaty w III ratach
Płatność przed rozpoczęciem semestru.
Kontakt
Galicyjska Fundacja „Wsparcie, Integracja, Rozwój”
ul. Józefa Piłsudskiego 6/9, 31-109 Kraków
e-mail: godn@gce.krakow.pl tel.:516 011 002
tel/ fax: 12-637 09 04, sekretariat: 12-638 47 92